Jour

För akut felanmälan efter arbetstid

Fastighetsjouren Relita AB är till för att hjälpa våra hyresgäster vid akuta fel efter kontorstid vardagar dvs mellan kl. 16-07 och helger hela dygnet.

Relita Fastighetsjour: telefon 08-316 900

Ett besök av fastighetsjouren kostar cirka 2500 kr så är det viktigt att denna service inte utnyttjas i onödan. Om en hyresgäst ringer fastighetsjouren och Ekerö Bostäder sedan gör bedömningen att felet inte var akut, så kan hyresgästen själv få stå för denna kostnad.
Exempel på akuta fel:
  • Egen elpanna helt ur funktion (gäller Ploglandsvägen, Söderströms väg och Hovgårdsvägen)
  • Spis helt ur funktion
  • Utströmmande vatten från vattenförsörjningsledning eller värmesystem
  • Stamstopp som kan orsaka översvämning eller vattenskador
  • Huvudsäkring (FAS) har gått (gäller inte innesäkringar s.k. proppar som finns att köpa på ex. Ica eller liknande affär)

En utförlig lista över jourinstruktioner finns i Hyresgästpärmen när du loggar in på Mina Sidor. Observera att låsöppning alltid debiteras!

Störningsjour

Tänk på att de flesta arbetar eller går i skola under dagarna och behöver en god nattvila. Därför ska det vara lugnt och störningsfritt mellan kl. 22.00 - 06.00. Blir man återkommande störd av sin granne är vår rekommendation att man i första hand tar kontakt med grannen och berättar det. För allvarliga störningar mellan kl. 22-06 hänvisas till Störningsjouren.

Störningsjour, 08-706 20 65