Vi förbättrar kundtjänst via telefon

Från den 3 februari förbättrar Ekerö bostäder sättet att hantera sin växel. För dig som ringer oss innebär det att du endast behöver ringa ett telefonnummer till oss oavsett ärende. Växelnumret blir då det enda sättet att nå vår kundtjänst via telefon. Här svarar vi på frågor gällande felanmälan, uthyrning, ekonomi eller andra frågor du kan ha.

Du vet att Mina sidor är öppet dygnet runt så att du kan anmäla fel, se dina fakturor och söka lediga lägenheter. På vår hemsida hittar du även svar på de flesta dina övriga frågor.

Så här kommer det att se ut från och med 2025-02-03

Öppettider Kundtjänst:

Måndag – Fredag 08.00-12.00 via Växelnummer: 08-420 032 00

Akuta fel:

På vardagar mellan kl. 12.00-16.00 har kundtjänst stängt men du kan nå vår interna jour för att anmäla akuta fel via växelnummer: 08-420 032 00

Exempel på akuta fel:

  • Egen elpanna helt ur funktion (gäller Ploglandsvägen, Söderströms väg, Hovgårdsvägen och Slagarvägen/Tegelbrännarvägen)
  • Spis helt ur funktion
  • Utströmmande vatten från vattenförsörjningsledning eller värmesystem
  • Stamstopp som kan orsaka översvämning eller vattenskador
  • Huvudsäkring (FAS) har gått. OBS! Kolla först om det är en propp som gått eller om jordfelsbrytaren löst ut. I så fall är det du själv som ska åtgärda det.

Akuta fel övrig tid:

Övriga tider kontaktar du vår externa jour, Bravida, vid akuta fel: Telefonnummer: 020-21 21 12