Vart ska jag anmäla akuta fel?

Fastighetsjouren Relita AB är till för att hjälpa våra hyresgäster vid akuta fel efter kontorstid vardagar dvs mellan kl. 16-07 och helger hela dygnet. Telefon: 08-316 900

Ett besök av fastighetsjouren kostar cirka 2500 kr så är det viktigt att denna service inte utnyttjas i onödan. Om en hyresgäst ringer fastighetsjouren och Ekerö Bostäder sedan gör bedömningen att felet inte var akut, så kan hyresgästen själv få stå för denna kostnad.

Exempel på akuta fel:

  • Egen elpanna helt ur funktion (gäller Ploglandsvägen, Söderströms väg och Hovgårdsvägen)
  • Spis helt ur funktion
  • Utströmmande vatten från vattenförsörjningsledning eller värmesystem
  • Stamstopp som kan orsaka översvämning eller vattenskador
  • Huvudsäkring (FAS) har gått (gäller inte innesäkringar s.k. proppar som finns att köpa på ex. Ica eller liknande affär)