Hur gör jag för att få e-faktura?

För att göra hyresbetalningen enklare för dig erbjuder vi e-faktura.

Med tjänsten e-faktura istället för att skicka pappersavi kan vi erbjuda avin direkt till din internetbank. En besparing i såväl pengar som miljö. När du anmäler dig till e-faktura får du varje månad dina hyresavier distribuerade direkt till din internetbank. Uppgifter som OCR-nummer, belopp, betalningsmottagare och förfallodatum är redan ifyllda, vilket är smidigt och samtidigt eliminerar risken att du fyller i fel uppgifter. Betalning sker genom att du med några enkla knapptryckningar godkänner e-fakturan.

Bra att veta är att du kan kombinera e-faktura med autogiro så sköter allt sig själv. Anmälan till e-faktura kan du göra genom din internetbank där du söker ”AB Ekerö Bostäder” som betalningsmottagare. Då bankerna har olika upplägg på sina internetbanker är det säkrast att du vänder dig till din bank om du har några tekniska frågor.