Felanmälan och jour

Felanmälan

Innan du ringer felanmälan kan det vara bra att veta vad det är som ligger på ditt eget ansvar att ordna:

  • Rensa vattenlås
  • Rensa golvbrunnen
  • Avfetta ugnen
  • Frosta av kyl och frys
  • Ersätta säkringar
  • Rengöra köksfläkten
  • Tvätta luftventilerna
  • Byta glödlampor, lysrör och glimtändare
  • Byta proppar
  • Byta batteri i brandvarnare

Övriga fel rapporterar du till Felanmälan genom att du loggar in på ”Mina sidor”, klickar på rubriken ”Ny Felanmälan” och fyller i de uppgifter som efterfrågas. Kan du inte gå in på Mina Sidor kan du även kontakta kundtjänst på telefon 08-420 032 00.

Uppge alltid namn, adress, telefon dagtid och vilket fel du vill anmäla.

Skicka även ett e-postmeddelande till info(at)ekerobostader.se om du godkänner att boservicevärden går in med huvudnyckel för att åtgärda felet medan du inte är hemma, så sparar vi mycket tid. Om du inte godkänner att vi går in med huvudnyckel så blir du kontaktad av boservicevärden och så får ni istället komma överens om en tid som passar.

Felanmälan TV och Internet

Gäller det TV eller internet kontakta din tjänsteleverantör, läs mer under Tv & Internet.

Jour

Fastighetsjouren Recover AB är till för att hjälpa våra hyresgäster vid akuta fel efter kontorstid vardagar dvs mellan kl. 16-07 och helger hela dygnet – telefon 0771-103 500.
Ett besök av fastighetsjouren kostar cirka 2500 kr så är det viktigt att denna service inte utnyttjas i onödan. Om en hyresgäst ringer fastighetsjouren och Ekerö Bostäder sedan gör bedömningen att felet inte var akut, så kan hyresgästen själv få stå för denna kostnad.

Exempel på akuta fel:

  • Egen elpanna helt ur funktion (gäller Ploglandsvägen, Söderströms väg och Hovgårdsvägen)
  • Spis helt ur funktion
  • Utströmmande vatten från vattenförsörjningsledning eller värmesystem
  • Stamstopp som kan orsaka översvämning eller vattenskador
  • Huvudsäkring (FAS) har gått (gäller inte innesäkringar s.k. proppar som finns att köpa på ex. Ica eller liknande affär)